Kopírovanie je jedna z najpoužívanejších operácií v počítači. Plagiátorstvo tak dostalo dokonalé prostredie na svoju evolúciu. Snažím sa predstaviť si, ako doslovne cieľ má právo svätiť prostriedky. Téma plagiátorstva v programovaní ma zaujala už pred časom hlavne z môjho školského prostredia. Videl som, ako niektorí učitelia s týmto fenoménom bojovali právom, ale musím uznať, že občas sa z niektorých zadaní dalo vyznať len po preštudovaní iného hotového riešenia.
Môj prvý blogpost sa bude týkať tvorbe loga, ktoré programátor chce použiť či už pre svoju webovú stránku alebo program. Cieľom bude vytvoriť logo pre môj dlhodobý projekt emuStudio (emulačná platforma a framework).
V tomto článku popíšem konštrukciu emulátora pre abstraktný stroj Random Access Machine (RAM) na abstraktnom 7-páskovom Turingovom stroji. Načo slúžia abstraktné stroje? Túto otázku si položí asi každý, kto si niekedy túto tému všimne. Ak chcete byť programátor a robiť web stránky, tento článok nie je vôbec pre vás. Tieto stroje ukrývajú hlbší zmysel.
Tento článok som napísal pre používateľov, ktorí sa chcú naučiť používať git - systém na správu verzií zdrojových kódov, ktorý vytvoril Linus Torvalds.
O systéme na správu verzií darcs bolo na internete popísané mnoho. Podľa môjho názoru ide o jeden z najkrajších a najjednoduchších systémov na správu verzií. Je napísaný v Haskelli (funkcnionálny jazyk). Jeho fungovanie je založené na veľkej matematickej teórii patchov. Tento článok sa zaoberá problematikou konfliktov v darcse.
V tomto článku trochu bližšie popíšem niektoré staršie, ale aj novšie (alebo teda v súčasnosti dosť využívané) programovacie jazyky, ktoré sú predstaviteľmi procedurálnej paradigmy.